Kalnais į Veneciją I (Zakopanė)

Idėja leistis į šią kelionę gimė labai spontaniškai 2015 metų vasarą, kai žinojome tik tiek, kad keliausime mašina ir aplankysime kalnus. Kryptis ir smulkesnės detalės aiškėjo tik kelionės eigoje. Pirminis planas buvo pasiekti Lenkijos Tatrus – Zakopanę, o vėliau išsiplėtė iki Austrijos ir galiausiai numatėme galutinį kelionės tikslą – Veneciją.

Zakopane1

Kelionę pradėjome iš Kauno ankstų rytą ir Zakopanę, įveikę apie 900 km, pasiekėme apie 20-21 val. Zakopanėje išsinuomojome kambarį trims žmonėms už 20 eurų nakčiai ir susižavėje miestelio apylinkių grožiu po žygio į Morskie Oko, nusprendėme likti dar vienai nakčiai.

Pirmąjį rytą Zakopanėje išsiruošėme pasiekti pirmąjį savo kelionės tikslą – ežerą Morskie Oko, esantį 1395 m aukštyje. Keliavome rugsėjo pradžioje ir, nors orai dar nebuvo spėję atvėsti, žygį pradėjome su lietumi. Bet lietaus tikrai neverta išsigąsti, nes per visą žygio dieną oras kalnuose keitėsi nuolatos. Pasiekę automobilių statymo aikštelę Palenica Białczańska, susimokėjome standartinį 20 zlotų mokestį visai dienai už statymą + po 5 zlotus žmogui už įėjimą į parko teritoriją ir pradėjome kilti 9 kilometrų vingiuotu asfalto keliu, vedančiu prie vieno gražiausių Tatrų ežero. Užkilti iki ežero lenkai siūlo ir arkliais kinkomais vėžimais, bet didžioji dalis žmonių tai padaro savom kojom.

Po kelių valandų ėjimo, pasiekėme ežerą, paskendusį rūke, ir išgyvenome dar vieną stiprią liūtį. Nors prie šio ežero stovi trobelė, kurioje galima papietauti ir pernakvoti, joje slėptis nuo lietaus nebereikėjo, nes vos po penkių minučių kai buvo padaryta paskutinė nuotrauka, ežeras staiga atrodė taip:

3P9A7864

3P9A7867

Ežerą galima apeiti iš visų pusių. Šiek tiek paėjus iki kito krašto, laiptukais galima užlipti prie kito ežero – Czarny Staw pod Rysami, kuris yra 1583 m aukštyje. Nuo šios vietos taip pat atsiveria Morskie Oko panorama. Lipti nėra sunku, tai užtrunka apie 20 minučių.

3P9A7910

Apėjus Czarny Staw pod Rysami ežerą, galima toliau kilti stačiomis uolomis į viršų ir po 4 val. nelengvo kopimo pasiekti aukščiausią Lenkijos viršūnę – Rysy (2499 m), kurią pasiekėme tik labiau pasitreniravę, praėjus metams po šio žygio.

3P9A7895

Patarimai žygiams Zakopanėje:

• Būtina pasirūpinti patogia ir patikrinta avalyne, tinkančia ilgiems žygiams.
  • Turėti lietpalčius, vandens, maisto ir pleistrų.
  • Praverstų Tatrų žemėlapis, nors mums iš anksto apžiūrėjus maršrutus jo taip ir neprireikė.

Zakopanėje ir jos apylinkėse yra labai daug vaizdingų kalnų maršrutų, kurie pagal sudėtingumą yra pažymėti spalvomis. Norint aplankyti visas įdomesnes vietas, tam reikėtų skirti apie 4-5 dienas. Mums buvo sunku patikėti, kaip nesugalvojome aplankyti šių, taip arti Lietuvos esančių, kalnų anksčiau. Tąkart mūsų planuose daugiau laiko šiai vietovei neatsirado, todėl, nusprendę į šią vietą dar sugrįžti, jau kitą dieną leidomės ieškoti kalnų į Austriją.

3P9A7881

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.